Hitta rätt delar och tillbehör till din fyrhjuling!

eller

Välj ATV/UTV manuellt

Lägg till regnummer

Fyll i dina uppgifter så lägger vi till ditt regnummer i vårt register. Vi återkopplar så fort vi kan!

Används för att kontakta dig när ditt regnummer finns i vårt register.



Information

Reservdelssökning på registreringsnummer eller märke, modell, årsmodell:


När du söker på reservdelar via registreringsnummer eller modell visas passande delar till ditt valda fordon upp med information om delen passar eller är så kallad universal.


Delar märkta med "Passar din fyrhjuling" är direkt anpassade för ditt valda fordon. Är delen märkt med detta garanterar vi att den passar ditt valda fordon, om delen mot förmodan inte skulle passa hjälper vi dig kostnadsfritt med ett byte till passande del.


Delar märkta med "Universal" är inte direkt modellanpassade men passar de flesta typer av fordon. 


Vid Sökning på registreringsnummer kontrollera att sökningen ger korrekt information om ditt fordon, du ser information om detta högst upp på sidan under menyerna.


Om du vill navigera runt bland reservdelarna på sidan kommer din sökning sparas och då endast visa matchande reservdelar tills du väljer att återställa den.


För att komma tillbaka till resultatsidan klickar du på "Visa alla delar"


 

Topplockspackningar

Topplockspackning till ATV och UTV. Topplockspackningen sitter mellan topplocket och cylinder och har som uppgift att täta anslutningen för att förhindra att olja eller kylarvätska från kanalerna i topp och cylinder läcker ut eller in i cylindern samt att den kompression som uppstår vid motorns rotation trycks ut.

En topplockspackning på fyrtaktsmotorer är ofta tillverkad av flera tunna skikt av stålmaterial som pressas samman vid montering för att bilda en tät anslutning, detta betyder att en topplockspackning aldrig bör återanvändas efter att den varit monterad en gång.

På tvåtaktsmotorer är ofta topplockspackningar av enklare typ och kan bestå av dubbla o-ringar eller enklare former av packningar.

En topplockspackning byts i regel i samband med större reparationsarbeten i kolv eller cylinder men kan även behöva bytas om den gått sönder.

Vanliga symptom på att en topplockspackning är trasig kan vara att fyrhjulingen ryker mycket vit rök, detta då topplockspackningen tätar kylkanalerna mellan toppen och cylindern och har packningen gått sönder kan kylarvätska tränga in i förbränningsrummet som förångas och kommer ut i avgaserna som vit rök. Händer detta kan det ibland även synas i kylaren då det kan bubbla då motorn är i gång eftersom kompressionen trycks ut i kylsystemet.

Ryker det svart rök istället är det troligare felet att kolvringarna kring kolven inte sluter tätt.

Filtrera
10 produkter - 0 filter valda
Stäng Återställ Använd
Filtrera (0)
Visar 10 produkter