Hitta rätt delar och tillbehör till din fyrhjuling!

eller

Välj ATV/UTV manuellt

Lägg till regnummer

Fyll i dina uppgifter så lägger vi till ditt regnummer i vårt register. Vi återkopplar så fort vi kan!

Används för att kontakta dig när ditt regnummer finns i vårt register.



Information

Reservdelssökning på registreringsnummer eller märke, modell, årsmodell:


När du söker på reservdelar via registreringsnummer eller modell visas passande delar till ditt valda fordon upp med information om delen passar eller är så kallad universal.


Delar märkta med "Passar din fyrhjuling" är direkt anpassade för ditt valda fordon. Är delen märkt med detta garanterar vi att den passar ditt valda fordon, om delen mot förmodan inte skulle passa hjälper vi dig kostnadsfritt med ett byte till passande del.


Delar märkta med "Universal" är inte direkt modellanpassade men passar de flesta typer av fordon. 


Vid Sökning på registreringsnummer kontrollera att sökningen ger korrekt information om ditt fordon, du ser information om detta högst upp på sidan under menyerna.


Om du vill navigera runt bland reservdelarna på sidan kommer din sökning sparas och då endast visa matchande reservdelar tills du väljer att återställa den.


För att komma tillbaka till resultatsidan klickar du på "Visa alla delar"


 

Cylinder

Cylinder och cylinderkit till ATV och UTV. Dagens fyrhjulingar har i regel antingen en eller två cylindrar som är den del av motorn som kolven sitter i. Historiskt har de flesta fyrhjulingar med mindre kubik än cirka 800cc varit encylindriga och över detta oftast tvåcylindriga.

Nyare modeller från framför allt Can-Am har däremot två cylindrar även på mindre kubikstorlekar. En cylinder har i regel mycket lång livslängd så länge serviceintervaller följs och underhåll sköts regelbundet, cylinder får kontinuerlig smörjning av fordonets oljepump och sköts oljebyten och rätt olja används är det sällan en cylinder går sönder eller slits ut på moderna fyrhjulingar.

Cylindrar är däremot väldigt känsliga om de inte får smörjning på grund av för låg oljevolym eller olja av dålig kvalitet. På tvåcylindriga motorer, som ofta är v-twin även om paralleltwin förekommer, skiljer sig ofta den främre och bakre cylindern, i dessa fall är den främre cylindern den cylinder som är längst fram i fordonets körriktning.

Har du drabbats av skador på din cylinder, även ytterst små repor i cylinderloppet kan framkalla knack och skador på kolv, så kan man i vissa fal hona cylindern hos en mekanisk verkstad för att på så sätt renovera den, efter det måste i regel en överdimensionskolv monteras (En s.k. B eller C Kolv)

Har din cylinder tagit för mycket stryk för att renoveras finns det ofta eftermarknadscylindrar så du kan byta till en helt ny, i dessa fall använder du en kolv av standarddimension, s.k. A-Kolv eller den storlek som är originalmonterad från fabrik.

Vid byte av cylinder måste man byta topplockspackningen samtidigt då dessa vanligtvis är av ett material som pressas samman vid montering och inte kan återmonteras, det rekommenderas även att samtidigt byta cylinderfotspackning.

Filtrera
24 produkter - 0 filter valda
Stäng Återställ Använd
Filtrera (0)
Visar 24 produkter
Visar 24 av 24 produkter